dinsdag 6 maart 2012

Doorbraak hosted Xelion telefonie in 2012 een feit

  Xelion Phone System wordt al jaren als telefonieoplossing gebruikt. Het systeem wordt op locatie van de klant geplaatst en biedt een volwaardig alternatief voor de ‘ouderwetse’ telefooncentrale. Vanaf het derde kwartaal 2011 is de dienst ook als cloud oplossing leverbaar, een bedrijf heeft dus geen systeem meer , maar huurt werkplekken. Kort nadat de Xelion dienst beschikbaar ging stellen werd de oplossing door een onafhankelijk onderzoeksbureau verkozen tot de beste hosted telefonie oplossing in de Nederlandse markt. Dit is telecom aanbieders niet ontgaan    In de eerste helft van 2011 is TopIT samen met Xelion gestart met het aanbieden van hosted telefonie diensten om daarmee in te spelen op een groeiende vraag in het MKB. Zakelijke telecom aanbieders die telefonie vanuit de cloud willen verzorgen kunnen de Xelion Phone System technologie zelf beheren. In de afgelopen 18 maanden zijn 45 resellers in Nederland actief deze managed telefonie dienst gaan leveren,
gebaseerd op Xelion technologie . In diezelfde periode zijn al duizenden gebruikers aangesloten. Daarmee heeft Xelion in korte tijd een toonaangevende positie ingenomen.  Als belangrijkste reden om Xelion aan te bieden aan zakelijke klanten geven telecom resellers aan dat het gebruikersgemak en de complete functionaliteit onderscheidend zijn. Ook is het voor gebruikers prettig dat het product volledig Nederlands is en er reeds enkele tienduizenden gebruikers zijn met positieve ervaringen.  Naast telecom-aanbieders die traditioneel hun wortels hebben in het aanbieden van vastnet zijn er steeds meer IT providers die Xelion als onderdeel van de beheerde werkplek in het aanbod opnemen. Het feit dat Xelion uitstekend kan worden ge&iuml;ntegreerd met andere bedrijfsapplicaties en op een virtuele server van de IT provider kan draaien maakt het voor IT aanbieders aantrekkelijk met Xelion te werken.   <br>

0 reacties: