dinsdag 26 mei 2015

Xelion komt met mobiele app voor fmc

Eenvoudige integratie van mobiele telefoons met telefooncentrale eindelijk een feit
Delft – 26 mei 2015. Als het gaat om bereikbaarheid is de belangrijkste wens van veel organisaties om vaste en mobiele telefonie met elkaar te integreren. Daarmee wordt de mobiele telefoon onderdeel van de vaste telefooncentrale. Dit scheelt in kosten en de bereikbaarheid van medewerkers wordt stukken beter.
De oplossingen die momenteel door andere partijen geboden worden vereisen dat netwerk, telefooncentrale en mobiele abonnementen bij ŽŽn provider worden afgenomen. Dit is onhandig voor de gebruiker, omdat vaste en mobiele abonnementen vaak verschillende looptijden hebben. Ook is het duur en wordt de flexibiliteit om te switchen tussen telecomproviders tot nul gereduceerd omdat je vast zit aan ŽŽn aanbieder.
Alles via een appXelion heeft als eerste in de markt een mobiele app ontwikkeld die het mogelijk maakt om netwerk-onafhankelijk je mobiele telefoon te integreren met de telefooncentrale van Xelion. Daarvoor heb je geen WiFi of 4G nodig. Overal waar GSM dekking is, werkt de Xelion App. Met die app kan de gebruiker bellen en gebeld worden met diens zakelijk nummer, heeft hij toegang tot het centrale bedrijfsadresboek, inzicht in beschikbaarheid van collega’s en nog veel meer handige mogelijkheden. De mobiel vervangt dus het vaste toestel. Vanaf nu kan een gebruiker mobiel bellen vanuit Groningen terwijl het lijkt alsof hij vanuit zijn kantoor in Maastricht belt.
Stabiel netwerkOmdat de app niet gekoppeld is aan ŽŽn specifieke netwerkprovider behoudt de gebruiker keuzevrijheid en kiest het abonnement dat het best bij hem past. Wisselen van provider kan op elk moment. En omdat de app overal functioneert waar GSM dekking is, belt de gebruiker altijd met de vertrouwde telefoniekwaliteit die hij gewend is.
Vast en mobiel scheidenDe Xelion app zorgt er voor dat privŽ en zakelijk makkelijk worden gescheiden. Belt de gebruiker via de app, dan loopt het gesprek via de telefooncentrale van de zaak en wordt het zakelijke nummer weergegeven aan de persoon die gebeld wordt. Wil de gebruiker zakelijk niet bereikbaar zijn, dan kan dat automatisch (de App kent zijn werkrooster) of kan de status via de App aangepast worden. Bij uitgeschakelde zakelijke bereikbaarheid blijft de gebruiker gewoon bereikbaar op zijn mobiele nummer voor vrienden en privŽ contacten. Zo wordt zakelijk en privŽ zowel qua bereikbaarheid als kosten gescheiden.
Over XelionXelion ontwikkelt VoIP-oplossingen waarmee organisatie hun communicatie verbeteren. Naast een volwaardige telefonieoplossing beschikt Xelion 6 over chat, sms, presence en corporate adresbook. De oplossing onderscheidt zich in functionaliteit en gebruikersgemak.Xelion beschikt over een eigen R&D-afdeling in Nederland die in nauw overleg met gebruikers voortdurend werkt aan oplossingen die voor hen belangrijk zijn. Daardoor is Xelion in 2012 en 2014 verkozen tot beste hosted telefonieoplossing in Nederland Inmiddels communiceren duizenden organisaties in Nederland via Xelion.<br>

0 reacties: